Deel 2
Duurzaam is namelijk een product dat eenmalig wordt vervaardigd en een lange levensduur kent immers is het opzetten van een productielijn en het vervaardigen van deze voertuigen de grootste aanslag op het milieu. Moderne techvoertuigen zijn zo inferieur gebouwd dat deze na gemiddeld 5 jaar volledig zijn af te schrijven. Naast de negatieve milieu-voetprint verpesten deze voertuigen het stadsbeeld aangezien deze stuk voor stuk een zielloos ontwerp hebben. Ook belasten deze voertuigen het elektric
Deel 3
Ook belasten deze voertuigen het elektriciteitsnet overmatig waardoor er meer moeten worden opgewekt. Bestuurders van deze voertuigen geven in de regel ook niet om echte duurzaamheid en smaakvolle ontwerpen maar gaan alleen voor een oplossing die de portemonnee zo min mogelijke raakt met als drogreden dat ze met deze voertuigen hun steentje bijdragen aan het verbeteren van ons klimaat.
Deel 4
Een goed voorstel zou zijn om eigenaars van dit soort voertuigen te stimuleren deze buiten de stad te laten parkeren in speciale opslagbunkers die ook bijdragen aan de veiligheid in het geval van een lithium-brand (welke nogal eens voorkomen en slecht te blussen zijn, met alle milieuschade van dien). Stimuleren kan bv door hoge belastingen in te voeren op het bezit van een hybride of volledig elektrisch voertuigen.
Deel 5
Echte Automobieleigenaren zouden op deze manier kunnen worden gestimuleerd om te blijven rijden in echte auto’s met bewezen en duurzame techniek, liefst zo oud mogelijk. Auto’s met een mooie heritage, ziel, en natuurlijk rijdend op fossiele brandstoffen. Mooie auto’s zullen het stadsbeeld alleen maar verfraaien en geven andere mensen te kans om te genieten van engineering uit vervlogen doch gelukkigere tijden.
Deel 6
Ook de binnenstad volledig toegankelijk maken voor deze prachtige oudere automobielen zodat we kunnen genieten van de klanken die deze 4,6, 8 en 12 cilindermotoren voortbrengen. Ik zou zeggen, alle auto’s voor 2010 zwaarder belasten. Auto’s met 6 of meer cilinders ontvangen hogere korting naarmate een hoger aantal cilinders.
Deel 7
Onze huidige burgemeester is zelf in het bezit van een klassieke Porsche 912 en zal dit voorstel dan ook vrijwel zeker toejuichen. (Al zit hij wel in een hogere belastingschaal met maar 4 cilinders)